Reklama klubu sportowego – jak to się robi?

Reklama klubu sportowego – jak to się robi? Dodano: 2019.07.05

Wielu właścicieli klubów i trenerów personalnych są świadomi tego, jak ważna jest promocja. To ona pozwala klientowi dowiedzieć się o danym obiekcie w okolicy lub usłudze. Jeśli poważnie myślisz o zarabianiu w tej branży, pomyśl też o odpowiedniej reklamie.

Twój fanpage na Facebooku

Dobrym krokiem do pierwszej promocji jest utworzenie swojego fanpage na znanym każdemu portalu społecznościowym - Facebook. W Polsce z tej witryny korzysta ponad 13 mln osób. Ogólnie z Internetu korzysta 27,5 mln Polaków. Tam znajdują się Twoi potencjalni klienci! W dzisiejszych czasach publikacje w mediach społecznościowych są koniecznym elementem prowadzenia komunikacji z otoczeniem. Głównym celem jest kształtowanie wizerunku w oczach społeczności.

Zadbaj o to, żeby mówiono o Tobie. Jak to zrobić? To proste. Dodawaj ciekawą treść na swój profil. Pomyśl co może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Być może obserwujesz strony swoich ulubionych trenerów personalnych lub siłowni. Weź pod uwagę ich niekonwencjonalne wpisy i postaraj się wykorzystać ich sposoby. Pamiętaj, aby nie kopiować lecz inspirować się. Większość klientów chce utożsamiać się ze swoim trenerem lub czuć się częścią społeczności tworzącej kluby fitness. Chcą czytać o klubie, dodawać komentarze, interesować się wydarzeniami, nowościami i dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami na dany temat.

Założyłem fanpage – i co dalej?

Zacznij tworzyć swoją małą społeczność wokół swojej osoby lub działalności. Powinieneś starać się przekazywać ciekawe treści i maksymalnie pokazywać efekty swoich podopiecznych. Tego typu wpisy cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Bądź świadomy, że im więcej będzie przybywało Ci fanów, tym więcej pojawi się osób hejtujących. Nie przejmuj się tym, jeśli pod Twoimi wpisami będą pojawiać się niemiłe komentarze i pytania. Nie bój się brać udział w kulturalnej wymianie poglądów - dyskutuj ze swoimi obserwatorami. Podczas wyrażania swojej opinii - podkreśl, że jest to Twoje subiektywne zdanie na dany temat.

Wyróżniaj się od innych stron budując swoją społeczność, dzieląc się z nimi swoją wiedzą – edukuj ich. Dodawaj wartościowe treści, udostępniaj filmy, swoje przemyślenia na dany temat lub podstawowe plany treningowe. Umieszczaj wszystko, co może zainteresować Twoich obserwatorów. Pamiętaj, żeby robić to z głową i nie przesadzać z częstotliwością.

Płatne reklamy na Facebooku lub w przeglądarce internetowej

Jeśli już masz całkiem dobrze prosperujący profil, który cieszy się ogromną liczbą obserwujących i komentujących, możesz pomyśleć o dodatkowej promocji. Mogą to być np. płatne reklamy na Facebooku. Jednak może ona bardzo dużo kosztować. W dzisiejszych czasach mało kto „klika” w banery oznaczone jako płatna reklama. Wydana kwota na płatną kampanię nie zawsze zwróci się dając zamierzone efekty.

Założenie strony internetowej dla trenera i siłowni

Nie musisz jej posiadać, ale dobrze by było, jakbyś ją miał. Własna witryna jest wizytówką Twojej osoby w Internecie. Trener posiadający swoją stronę internetową wygląda bardziej profesjonalnie niż ten, który jej nie ma. Stronę możesz zrobić sam, korzystając przy tym z darmowych kreatorów stron oferujących bezpłatne szablony. Jeśli chciałbyś podejść do tematu bardziej szczegółowo, możesz przeznaczyć swój budżet na zlecenie stworzenia Twojej internetowej wizytówki profesjonalnym firmom. Zwykle podstawowa strona nie wymaga od Ciebie kosmicznej kwoty. Najważniejszymi elementami witryny jest treść oraz prezentowana grafika. Jeśli nie posiadasz tzw. „lekkiego pióra” możesz skorzystać z pomocy copywritera.

Pozycjonowanie strony internetowej dla trenera i siłowni

Utworzenie własnej strony internetowej nie wystarczy, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów w internecie. Musisz zadbać o pozycję swojej witryny w wyszukiwarce. Najczęściej pozycje znajdujące się w pierwszej piątce generują najwięcej kliknięć. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa daje Ci możliwość zwiększenia sprzedaży Twoich usług. Konkurencja jest bardzo duża, każda firma lub trener personalny stara się wejść na pierwsze miejsca wyszukiwarki po wpisaniu danych fraz. Gra nieraz nie jest warta świeczki. Właściciele wielkich firm posiadają sztab profesjonalistów od pozycjonowania stron internetowych w internecie – ciężko z niować.mi konkur

Dlatego warto skorzystać ze stron powiązanych z branżą fitness, oferujących wiele innowacyjnych pomysłów i możliwości. Są one wypozycjonowane w przeglądarce na frazy istotne dla Twojej działalności. Założenie profilu w takich serwisach nic nie kosztuje, a nasza pozycja w wyszukiwarkach internetowych jest całkiem stabilna. Wyszukiwarka trenerów personalnych daje bardzo dużo możliwości promocji w Internecie. Przekonaj się sam - Lepszytrener.pl

 

E-mail Marketing dla trenera

Adresy mailowe są na wagę złota. Niektóre firmy zachęcają swoich użytkowników do pozostawienia im danych takich jak np. adres e–mail. Jest to jeden z podstawowych kanałów komunikacji w Internecie, dających sporo możliwości. E-mail marketing daje możliwość ściągnięcia swoich potencjalnych klientów na Twoje profile społecznościowe. Tego typu działania marketingowe dają pozytywne efekty. Kolejnym plusem jest możliwość realnego zmierzenia swojej kampanii mailingowej. Możesz zobaczyć ile osób z Twojej listy kontaktów kliknęło w Twój link i otworzyło go, przeszło na twoją stronę internetową lub pobrało plik z ofertą Twojego klubu lub usług.

Jak zachęcić ludzi do pozostawienia swojego adresu?

  • Możesz dodać dodatkową funkcję dla swojego fanpage’a na Facebooku – zakładkę, gdzie klienci będą mogli zostawić swojego maila.
  • Zachęć do zapisania się do listy mailingowej oferując przeróżne treści, rabaty, filmy, fragmenty książek lub specjalnie do tego przygotowane podcasty.
  • Połącz swoją stronę z profilami społecznoścowymi, które będą mogły zapisywać maile kontaktowe odwiedzających osób.





Chcesz przeczytać cały artykuł?

sezonowe-promocje-czyli-jak-zachecic-klienta-do-wspolpracy

Sezonowe promocje, czyli jak zachęcić klienta do współpracy?

Zbliża się koniec roku, wraz z nim sylwester i noworoczne postanowienia. Warto już teraz zastanowić się nad opracowaniem pakietów zniżkowych dla nowych klientów lub programów lojalnościowych dla tych, którzy już z tobą pracują. Jak najlepiej ugryźć temat sezonowych promocji? Przedstawiamy 5 pomysłów na ciekawe okazje dla twoich podopiecznych.

prawidlowe-uzupelnienie-profilu-firmy-lepszytrener-pl

Prawidłowe uzupełnienie profilu firmy – LepszyTrener.pl

Przeglądarka internetowa LepszyTrener.pl to idealne miejsce do zareklamowania się dla obiektów i firm sportowych. Prawidłowe uzupełnienie danych konta przynosi bardzo dużo korzyści. Profile firmowe posiadają ogromną liczbę funkcjonalności dzięki licznym zakładkom. Zobacz, jak wyciągnąć z profilu firmowego jak najwięcej!

jakie-sa-najbardziej-hot-zajecia-grupowe-na-silowni

Jakie są najbardziej hot zajęcia grupowe na siłowni?

Każdy ma swój powód uczęszczania na siłownię. Niektórzy przychodzą tam z ustalonym grafikiem 4 razy w tygodniu by przeprowadzić samodzielny trening, inni natomiast wolą uczestniczyć w przeróżnych zajęciach grupowych oferowanych przez siłownię. Przejrzeliśmy się najbardziej popularnym treningom grupowym w klubach. Które z nich warto wprowadzić u siebie?

sposoby-na-pewny-zysk-na-silowni-czyli-jak-usprawnic-sprzedaz-karnetow

Sposoby na pewny zysk na siłowni, czyli jak usprawnić sprzedaż karnetów

Otwieranie własnej siłowni jest dużym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym. W całym tym rozgardiaszu główną rolę odgrywają przychody. Co zrobić, żeby inwestycja się zwróciła?