Prowadzenie siłowni – o czym trzeba pamiętać?

Prowadzenie siłowni – o czym trzeba pamiętać? Dodano: 2019.07.05

Marzy Ci się Twoja własna działalność związana z sportem? Chciałbyś nie tylko uczęszczać, ale i posiadać własną siłownię? W tym artykule przybliżymy Cię do zrealizowania Twoich marzeń – przedstawimy Ci ważne rzeczy, o których trzeba pamiętać.

Strefa ciężarów i potu

Siłownia to raj dla ludzi, którzy preferują wolność podczas wykonywania ćwiczeń. Ludzie uczęszczający na siłownię mogą znaleźć w niej przeróżne sprzęty, które nie mieszczą się w ich domach lub nie mogą sobie na nie pozwolić.

Siłownia to miejsce, które znajduje się praktycznie na większości osiedli w dużych miastach. W większości centrów handlowych znajdują się ogromne dwupiętrowe siłownie, które są podzielone na różne sektory takie jak: fitness, cardio, strefa z maszynami. Okazuje się, że mniejsze osiedlowe siłownie wygrywają nad wielkimi sieciowymi siłowniami. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu liczebności odwiedzających ich osób i tańszych karnetów.

Lokalizacja siłowni to podstawa

Jeśli planujesz otworzyć swoja siłownię lub klub fitness, na pierwszym miejscu musisz wybrać dogodną lokalizację. Niekiedy jest ona podstawą dobrze rozwijającego się biznesu. Najlepiej wybrać okolice, w której mieszka dużo osób np. większe osiedla w dużych miastach. Dzięki temu masz pewność, że jakaś część mieszkańców będzie odwiedzała Twoje miejsce. Lokal powinien spełniać pewne wymagania np. sanitarne. Zatrudniony personel powinien posiadać odpowiednie uprawienia do wykonywania zawodu i prowadzenia zajęć.

Czy muszę mieć uprawnienia do prowadzenia siłowni?

Aby otworzyć siłownię nie potrzebujesz odpowiednich uprawnień. Nie musisz mieć również ukończonego kursu zarządzania takim obiektem. Siłownię może otworzyć każdy. Same zajęcia i treningi wymagają jednak wykwalifikowanych osób. Pamiętaj, że przeprowadzane zajęcia w Twoim klubie powinny być prowadzone przez osoby z odpowiednimi pozwoleniami np. trener personalny powinien posiadać certyfikat.
Trener Personaln na siłowni

Formy prowadzenia własnej działalności

Przedsiębiorca ma szerokie pole do prowadzenia swojej działalności. Rejestruje się ją w CEIDG – jako jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę cywilną. Istnieje możliwość zarejestrowania jej w KRS ( jako spółka jawna, komandytowa, komandytowa–akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna).

Konto firmowe klubu fitness

Nie ma jasnego wymogu, że właściciel klubu musi posiadać konto firmowe. Może wykorzystywać do tego swoje osobiste konto – pod warunkiem, że jest jego jedynym właścicielem. Jednak nasze prawo określają przepisy dotyczące transakcji, w których konto bankowe jest wymagane:

  • Kiedy podejmujemy transakcję z innym przedsiębiorcom
  • Kiedy jednorazowa wartość pieniężna przekracza 15 tys. zł.

Typy klubów fitness

Obecnie branża fitness opiera się głównie na trzech typach klubów: kluby butikowe, kluby wielkopowierzchniowe (zwane „low cost”) oraz kluby wielkopowierzchniowe z obsługą.

Ceny związane z różnymi rodzajami siłowni

Najdroższymi klubami okazują się te typu wielkopowierzchniowego z obsługą. Wydatki są głównie przeznaczone na sprzęt, rekrutacje pracowników i ich zatrudnienie. W typie klubów „low cost” wydatki przeznacza się na sprzęt i adaptacje powierzchniową. Najtańszym rodzajem jest klub butikowy, gdyż powierzchnia jest niewielka, a obsługiwać ją może góra 3-osobowy zespół.

Uśredniane ceny powierzchni otwarcia klubu:

  • butikowy - koszt zamyka się w granicach 450 tys. PLN
  • wielkopowierzchniowy (powyżej 1300m2) z obsługą – to koszt do 5 mln PLN
  • wielkopowierzchniowy typu „low cost” (powyżej 1800m2) – to koszt do 4 mln PLN

Oczywiście są to wartości przybliżone i mocno uśrednione. Całkowity koszt zależy wyłącznie od dodatkowych aspektów.

Zadbaj o marketing swojej siłowni

Warto pomyśleć o zareklamowaniu swojej działalności w sieci. Stwórz strony na Facebooku czy Instagramie dla swojej siłowni. Prowadzenie profili społecznościowych daje możliwość promocji swojego obiektu kompletnie za darmo. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z wyszukiwarek ściśle powiązanych z branżą fitness. Najlepiej wybrać taką, która ma określony podział na specjalizacje, miejsca i miasto. Ułatwia ona klientom poszukiwanie danego obiektu w swojej okolicy. Zarejestruj swoją działalność i buduj z nami wspólny wizerunek Twojego klubu.

Zapraszamy: LepszyTrener.pl

Standardowa forma reklamy

Skorzystaj z reklamy za pomocą ulotek. Dobrym rozwiązaniem jest zostawienie ich w miejscach najczęściej odwiedzanych przez ludzi lubiących dbać o swój wygląd - salony kosmetyczne, odnowy, fryzjer itp. Zadbaj o identyfikację wizualną twojego klubu. I pojawiaj się na targach fitness i sportowych!




Chcesz przeczytać cały artykuł?

co-nalezy-zrobic-w-sytuacji-gdy-klient-ma-wypadek-na-silowni

Co należy zrobić w sytuacji, gdy klient ma wypadek na siłowni?

Podczas treningu na siłowni często dochodzi do urazów i kontuzji. Zazwyczaj takie incydenty nie należą do poważnych. Czasem jednak zdarza się, że klient siłowni ucierpi znacznie mocniej. Co siłownia/klub fitness może zrobić w takiej sytuacji?

jak-zarabiac-na-prowadzeniu-silowni-lub-klubu-fitness

Jak zarabiać na prowadzeniu siłowni lub klubu fitness?

Założenie klubu fitness/siłowni to jedno, uzyskiwanie dochodu – to drugie. Zobacz, w jaki sposób uzyskać dochodowość własnego biznesu.

co-wpisac-w-koszty-w-branzy-fitness

Co wpisać w koszty w branży fitness?

Nie bez przyczyny mówi się „reklama dźwignią handlu”. Jest ona jednym z podstawowych wydatków siłowni i klubów fitness. Zobacz, jak skuteczniej trafiać do klientów docelowych. Poznaj czynniki determinujące charakter reklamy.

ile-kosztuje-chodzenie-na-silownie

Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Rodzaj wybranego karnetu zależy od zawartości portfela ćwiczącego. Nie trzeba mieć jednak milionów na koncie, by korzystać z dobrodziejstw siłowni. Zobacz, co oferują siłownie i kluby fitness i ile kosztuje taka przyjemność. Przedstawiamy wam kilka wariantów chodzenia na siłownię – ekonomiczny, optymalny i premium.