Klienci widmo – dlaczego nie przychodzą na treningi personalne?

Klienci widmo – dlaczego nie przychodzą na treningi personalne? Dodano: 2018.04.04

Bardzo często zdarza się, że klienci nie przychodzą na umówione treningi personalne. Dlaczego tak się dzieje? Czy można temu zapobiec? Oto, jak przedstawia się sytuacja z klientami widmo.

Niedoprecyzowana oferta

Na siłowniach i w klubach fitness zdarza się, że oferta pozostawia wiele do życzenia. Niekiedy brakuje cen, niekiedy opisów zajęć czy treningów… Klienci są wymagający – wolą dokładnie wiedzieć, co kupują. W sytuacji, gdy po zakupie danego treningu dowiadują się np. o zmianie ceny lub terminu często rezygnują. Poczucie bycia oszukanym sprawia, że klient nie chce już mieć nic wspólnego z danym klubem fitness lub siłownią. Warto zatem skupić się na precyzyjnych opisach treningów. W ten sposób klient zawsze będzie miał pewność, że współpraca z danym obiektem pójdzie po jego myśli.

Lepsza oferta w innym klubie

Poszukiwania odpowiednich zajęć czy treningów często są poprzedzone przeglądaniem ofert konkurencyjnych klubów i siłowni. Decyzja odnośnie wyboru niekiedy jest pochopna. Klienci znikają, gdy widzą lepszą ofertę w innym ośrodku sportowym. W tej sytuacji dobrym wyjściem są promocje i rabaty, które skutecznie zatrzymują dotychczasowych i przyciągają nowych klientów. Warto również wprowadzić kartę stałego klienta. Dzięki niej poczują się oni związani z daną siłownią lub klubem fitness. Oferowanie prezentów lub gratisów (np. długopis, kubek) może przyczynić się do zmniejszenia liczby osób, które nie przychodzą na umówione zajęcia.

Nieuprzejmy trener
Dlaczego klienci nie przychodzą na treningi?

Atmosfera na treningu ma ogromne znaczenie. Każda niedogodność może być przyczynkiem do rezygnacji klienta z danych zajęć lub treningu personalnego. Dużym zniechęceniem może być postawa trenera lub instruktora. Niekiedy bywa tak, że ćwiczący po pierwszych zajęciach są rozczarowani zarówno formą zajęć, jak i samym prowadzącym. Podstawą do rezygnacji może być każdy element zajęć. Klienci mogą mieć dużo zastrzeżeń do profesjonalizmu oraz doświadczenia trenera. Co więcej, każda niestosowna uwaga lub komentarz może być odebrany jako atak. W takich przypadkach ćwiczący nie mają ochoty korzystać z usług danej siłowni lub klubu fitness. Klientem należy się zaopiekować. Każdy powinien być traktowany indywidualnie i z szacunkiem. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko niezadowolenia z danych zajęć czy treningu. Prowadzący zajęcia muszą być kompetentni i otwarci dla klientów. Budowanie pozytywnej atmosfery na treningu jest kluczem do zmniejszenia rezygnacji z umówionych zajęć.

Czytaj dalej: Jacy trenerzy są pożądani na siłowni?

Spadki motywacji

Często przyczyny rezygnowania z umówionych treningów są niezależne od siłowni czy klubu fitness. Zdarza się, że cel treningowy klienta jest długoterminowy. W takim przypadku efekty mogą być widoczne dopiero po określonym czasie. Klienci jednak mogą pomyśleć, że ta forma ćwiczeń nie jest efektywna, a tym samym tracą motywację. Konsekwencją takiego myślenia jest nieprzychodzenie na umówiony trening. Podobnie rzecz ma się z przetrenowaniem lub przeciążeniem treningowym. Niekiedy ćwiczący przesadzają z intensywnością lub objętością sesji treningowych (mimo odradzania ze strony trenera). Niesubordynacja skutkuje pogorszeniem sprawności, a w efekcie – spadkiem motywacji i rezygnowaniem z kolejnego treningu.
Trudno jest poprawić motywację klienta, jeśli sam przestaje wierzyć we własne możliwości. Warto jednak próbować – wielu trenerów i instruktorów ma do tego doskonałe predyspozycje.

Tak się życie plecie

Najczęstszymi powodami, dla których klienci nie przychodzą na umówione treningi personalne czy zajęcia są wypadki życiowe. Zdarza się, że ktoś zachoruje, nabawi się kontuzji czy niespodziewanie będzie musiał wyjechać. W niektórych przypadkach odwołanie treningu jest jedną z ostatnich rzeczy, o których się myśli. Wiele problemów wynikających z codziennego życia wymaga natychmiastowej reakcji i pełnej kontroli. Nieprzyjście na umówiony trening jest więc często zwykłą koniecznością. W tym przypadku niestety niewiele można zrobić. Życie pisze własne scenariusze.

Czytaj również: Jak umawiać terminy treningów?

Chcesz przeczytać cały artykuł?

prawidlowe-uzupelnienie-profilu-firmy-lepszytrener-pl

Prawidłowe uzupełnienie profilu firmy – LepszyTrener.pl

Przeglądarka internetowa LepszyTrener.pl to idealne miejsce do zareklamowania się dla obiektów i firm sportowych. Prawidłowe uzupełnienie danych konta przynosi bardzo dużo korzyści. Profile firmowe posiadają ogromną liczbę funkcjonalności dzięki licznym zakładkom. Zobacz, jak wyciągnąć z profilu firmowego jak najwięcej!

reklama-klubu-sportowego-jak-to-sie-robi

Reklama klubu sportowego – jak to się robi?

Wielu właścicieli klubów i trenerów personalnych są świadomi tego, jak ważna jest promocja. To ona pozwala klientowi dowiedzieć się o danym obiekcie w okolicy lub usłudze. Jeśli poważnie myślisz o zarabianiu w tej branży, pomyśl też o odpowiedniej reklamie.

jakie-sa-najbardziej-hot-zajecia-grupowe-na-silowni

Jakie są najbardziej hot zajęcia grupowe na siłowni?

Każdy ma swój powód uczęszczania na siłownię. Niektórzy przychodzą tam z ustalonym grafikiem 4 razy w tygodniu by przeprowadzić samodzielny trening, inni natomiast wolą uczestniczyć w przeróżnych zajęciach grupowych oferowanych przez siłownię. Przejrzeliśmy się najbardziej popularnym treningom grupowym w klubach. Które z nich warto wprowadzić u siebie?

sposoby-na-pewny-zysk-na-silowni-czyli-jak-usprawnic-sprzedaz-karnetow

Sposoby na pewny zysk na siłowni, czyli jak usprawnić sprzedaż karnetów

Otwieranie własnej siłowni jest dużym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym. W całym tym rozgardiaszu główną rolę odgrywają przychody. Co zrobić, żeby inwestycja się zwróciła?