Klienci widmo – dlaczego nie przychodzą na treningi personalne?

Klienci widmo – dlaczego nie przychodzą na treningi personalne? Dodano: 2018.04.04

Bardzo często zdarza się, że klienci nie przychodzą na umówione treningi personalne. Dlaczego tak się dzieje? Czy można temu zapobiec? Oto, jak przedstawia się sytuacja z klientami widmo.

Niedoprecyzowana oferta

Na siłowniach i w klubach fitness zdarza się, że oferta pozostawia wiele do życzenia. Niekiedy brakuje cen, niekiedy opisów zajęć czy treningów… Klienci są wymagający – wolą dokładnie wiedzieć, co kupują. W sytuacji, gdy po zakupie danego treningu dowiadują się np. o zmianie ceny lub terminu często rezygnują. Poczucie bycia oszukanym sprawia, że klient nie chce już mieć nic wspólnego z danym klubem fitness lub siłownią. Warto zatem skupić się na precyzyjnych opisach treningów. W ten sposób klient zawsze będzie miał pewność, że współpraca z danym obiektem pójdzie po jego myśli.

Lepsza oferta w innym klubie

Poszukiwania odpowiednich zajęć czy treningów często są poprzedzone przeglądaniem ofert konkurencyjnych klubów i siłowni. Decyzja odnośnie wyboru niekiedy jest pochopna. Klienci znikają, gdy widzą lepszą ofertę w innym ośrodku sportowym. W tej sytuacji dobrym wyjściem są promocje i rabaty, które skutecznie zatrzymują dotychczasowych i przyciągają nowych klientów. Warto również wprowadzić kartę stałego klienta. Dzięki niej poczują się oni związani z daną siłownią lub klubem fitness. Oferowanie prezentów lub gratisów (np. długopis, kubek) może przyczynić się do zmniejszenia liczby osób, które nie przychodzą na umówione zajęcia.

Nieuprzejmy trener
Dlaczego klienci nie przychodzą na treningi?

Atmosfera na treningu ma ogromne znaczenie. Każda niedogodność może być przyczynkiem do rezygnacji klienta z danych zajęć lub treningu personalnego. Dużym zniechęceniem może być postawa trenera lub instruktora. Niekiedy bywa tak, że ćwiczący po pierwszych zajęciach są rozczarowani zarówno formą zajęć, jak i samym prowadzącym. Podstawą do rezygnacji może być każdy element zajęć. Klienci mogą mieć dużo zastrzeżeń do profesjonalizmu oraz doświadczenia trenera. Co więcej, każda niestosowna uwaga lub komentarz może być odebrany jako atak. W takich przypadkach ćwiczący nie mają ochoty korzystać z usług danej siłowni lub klubu fitness. Klientem należy się zaopiekować. Każdy powinien być traktowany indywidualnie i z szacunkiem. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko niezadowolenia z danych zajęć czy treningu. Prowadzący zajęcia muszą być kompetentni i otwarci dla klientów. Budowanie pozytywnej atmosfery na treningu jest kluczem do zmniejszenia rezygnacji z umówionych zajęć.

Czytaj dalej: Jacy trenerzy są pożądani na siłowni?

Spadki motywacji

Często przyczyny rezygnowania z umówionych treningów są niezależne od siłowni czy klubu fitness. Zdarza się, że cel treningowy klienta jest długoterminowy. W takim przypadku efekty mogą być widoczne dopiero po określonym czasie. Klienci jednak mogą pomyśleć, że ta forma ćwiczeń nie jest efektywna, a tym samym tracą motywację. Konsekwencją takiego myślenia jest nieprzychodzenie na umówiony trening. Podobnie rzecz ma się z przetrenowaniem lub przeciążeniem treningowym. Niekiedy ćwiczący przesadzają z intensywnością lub objętością sesji treningowych (mimo odradzania ze strony trenera). Niesubordynacja skutkuje pogorszeniem sprawności, a w efekcie – spadkiem motywacji i rezygnowaniem z kolejnego treningu.
Trudno jest poprawić motywację klienta, jeśli sam przestaje wierzyć we własne możliwości. Warto jednak próbować – wielu trenerów i instruktorów ma do tego doskonałe predyspozycje.

Tak się życie plecie

Najczęstszymi powodami, dla których klienci nie przychodzą na umówione treningi personalne czy zajęcia są wypadki życiowe. Zdarza się, że ktoś zachoruje, nabawi się kontuzji czy niespodziewanie będzie musiał wyjechać. W niektórych przypadkach odwołanie treningu jest jedną z ostatnich rzeczy, o których się myśli. Wiele problemów wynikających z codziennego życia wymaga natychmiastowej reakcji i pełnej kontroli. Nieprzyjście na umówiony trening jest więc często zwykłą koniecznością. W tym przypadku niestety niewiele można zrobić. Życie pisze własne scenariusze.

Czytaj również: Jak umawiać terminy treningów?

Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-zmotywowac-klientow-by-przedluzyli-czlonkostwo-zadbaj-o-relacje

Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje!

Odchodzący klienci to nieodłączny element każdego biznesu. Również w branży fitness często-gęsto zdarza się, że dotychczasowy klient rezygnuje ze współpracy z klubem i dalej drogi się rozchodzą. Sprawdź, co zrobić, by twoi klienci byli zmotywowani i chcieli zostać w klubie, przedłużając członkostwo?

oferta-zajec-dla-rodzin-i-dzieci-zobacz-czy-mozesz-ja-wprowadzic-w-swoim-klubie

Oferta zajęć dla rodzin i dzieci - zobacz, czy możesz ją wprowadzić w swoim klubie!

Dopasowanie oferty twojego klubu fitness do potrzeb odbiorców to klucz do sukcesu całego zespołu, a być może nawet całej sieci! Przeanalizuj bieżące potrzeby twoich klientów, sprawdź, czego dokładnie oczekują od oferty zajęć grupowych i sprawdź, czy możesz wprowadzić dedykowane zajęcia rodzinne lub dla dzieci. Zobacz nasze 4 pomysły na tego typu zajęcia!

strategie-na-wzrost-sprzedazy-karnetow-porady-dla-silowni-i-klubow-fitness

Strategie na wzrost sprzedaży karnetów: porady dla siłowni i klubów fitness

Niskobudżetowe okresy wakacyjne i zimowe to prawdziwa zmora wszystkich właścicieli siłowni i klubów fitness. Maksymalizacja zysków jest wpisana w codzienną pracę każdego managera sprzedaży. W jaki sposób zyskać stabilność finansową i jak niedużym kosztem podnieść sprzedaż karnetów na siłowni?

dziarskim-krokiem-w-nowy-rok-czyli-pomysly-na-promocje-na-silowni-w-2020

Dziarskim krokiem w nowy rok, czyli pomysły na promocje na siłowni w 2020

Listy noworocznych postanowień powoli się zapełniają. Z doświadczenia wiemy, że wiele z nich dotyczy zdrowego stylu życia oraz regularnych treningów. To dobry moment dla wszystkich klubów fitness! Jakie promocje przygotować na nowy rok, by zwiększyć odwiedzalność twojej siłowni?