Jakie promocje na siłowni warto wprowadzić?

Jakie promocje na siłowni warto wprowadzić? Dodano: 2018.04.04

Klienci lubią być rozpieszczani. Warto więc zadbać, by każdy z nich czuł się na twojej siłowni wyróżniony i doceniany. Profesjonalne nastawienie do klientów siłowni może przejawiać się w zróżnicowanej ofercie promocyjnej. Sprawdź, jak skutecznie zadbać o klienta.

Zniżki na karnety, promocje sezonowe

Jest to jedna z najpopularniejszych form promocyjnych na siłowniach. Sprawdza się przede wszystkim przez pierwsze miesiące po otwarciu siłowni. Ponadto, taką promocję można również wykorzystać jako na przykład „pierwszy karnet za 50 % ceny”. Obniżone ceny karnetów skutecznie przyciągają klientów. Szczególnie, gdy widzą, że cena jest naprawdę niska. Dobrą promocją jest także wprowadzenie zniżki studenckiej. Spora liczba siłowni ma ją już w swojej ofercie. Studentów korzystających z siłowni jest wiele, a każdy z nich szuka względnie taniego rozwiązania. Dzięki takiemu rabatowi siłownia może wzbogacić się o bardzo dużą grupę docelową.
Zniżki na karnety warto także wprowadzać sezonowo. Na przykład w okresie świątecznym upust cen będzie postrzegany jako prezent pod choinkę. Przeczytaj także w naszym poprzednim artykule o promocjach noworocznych. Ponadto, można zaproponować klientom również tzw. karnety poranne. Tańsza cena i mniejszy tłok na siłowni skutecznie przyciągną klientów, którzy pracują popołudniami. Taka oferta może być zarówno wprowadzona sezonowo, jak i na stałe.
Kolejnym sposobem na skuteczną promocję mogą być zniżki za polecenie siłowni. Wystarczy, że kliku klientów poleci dany klub swoim znajomym, a oni skorzystają z jego usług. Oferowanie zniżki w takiej sytuacji zachęci innych klientów do korzystania z tej promocji.
Doskonałym wyjściem jest wprowadzenie także karty stałego klienta. Stali bywalcy siłowni poczują się wyróżnieni i chętniej będą przychodzić na treningi. Warto także pamiętać o dobrym wizerunku firmy. W sytuacji, gdy klient pyta o kartę stałego klienta warto mu ją zaoferować. Tłumaczenie, że zbyt krótko uczęszcza na siłownię może skutkować robieniem sobie czarnego PR-u.

Czytaj dalej: Reklama dla siłowni

Prezenty, gratisy na siłowni
Promocja na siłowni, konkursy

Mogą sprawdzić się jako element zadośćuczynienia klientowi szkody w postaci problemów technicznych na siłowni. Zaoferowanie darmowych napojów lub fit-ciastek złagodzi niedogodności, które towarzyszyły klientom podczas treningu. Dodatkowo, można wprowadzić promocję „Darmowy napój izotoniczny dla pierwszych 20 klientów”. Sprawdzi się na początku funkcjonowania siłowni, a także jako promocja sezonowa. Gratisy sprawiają, że klient czuje się wyróżniony, a siłownia się nim opiekuje. Darmowe fanty nie muszą być jednak powiązane z problemami technicznymi na siłowni. Można je również rozdawać po określonych zajęciach, by zwiększyć zainteresowanie nimi.
Prezentami dla klientów mogą być również długopisy czy ołówki z logo siłowni. Nie są one drogie w produkcji, a przez klientów zostaną zauważone. Doskonały pomysł na promocję siłowni na przykład w początkowym okresie jej działalności lub wśród nowej grupy docelowej. Ta promocja może łączyć się na przykład ze zniżką studencką. Który student nie zechciałby pisać kolokwium darmowym długopisem z ulubionej siłowni?

Konkursy na siłowni

Warto także pomyśleć o organizowaniu konkursów na siłowni. Klienci lubią rywalizację oraz wygrywanie. Można na przykład wprowadzić comiesięczny konkurs na najszybszego biegacza na bieżni na określony dystans. Amatorzy biegania chętne wezmą w nim udział, a ze względu na jego cykliczność – dodatkowo się zaangażują. Wygraną w takim konkursie może być zwolnienie z opłat na siłowni przez kolejny miesiąc lub na przykład śmieszny kubek z biegaczem na bieżni. Nagroda jest oczywiście uzależniona od możliwości finansowych siłowni.
Siłownia może również ogłosić konkurs na stronie internetowej. Może on dotyczyć najśmieszniejszej historii na siłowni czy tego, za co klienci kochają dany klub. Możliwości jest mnóstwo. Konkurs internetowy nie zabiera wiele czasu, a jest świetną rozrywką dla trenujących. Nagrodą w konkursie może być na przykład wywieszenie zdjęcia zwycięscy na tablicy informacyjnej na siłowni wraz z opisem czy darmowa sesja z trenerem personalnym. Konkursy mogą również dotyczyć wiedzy z zakresu zdrowego odżywiania lub treningów.
Skutecznym pomysłem na promocję siłowni są również loterie. Ustal dzień, kiedy loteria się odbędzie i za symboliczną opłatą (lub za darmo) rozdawaj kupony promocyjne. Na koniec dnia wylosuj określoną ilość kuponów i rozdaj nagrody. Wygraną mogą stanowić maty do ćwiczeń, fitballe czy hantle. Mogą to być również torby płócienne czy kubki. W zależności od wartości nagrody powinno się ustalać cenę kuponów. Klienci chętnie wezmą udział w loterii, bo jak to się mówi „nie grasz – nie wygrasz”.




Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-zmotywowac-klientow-by-przedluzyli-czlonkostwo-zadbaj-o-relacje

Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje!

Odchodzący klienci to nieodłączny element każdego biznesu. Również w branży fitness często-gęsto zdarza się, że dotychczasowy klient rezygnuje ze współpracy z klubem i dalej drogi się rozchodzą. Sprawdź, co zrobić, by twoi klienci byli zmotywowani i chcieli zostać w klubie, przedłużając członkostwo?

oferta-zajec-dla-rodzin-i-dzieci-zobacz-czy-mozesz-ja-wprowadzic-w-swoim-klubie

Oferta zajęć dla rodzin i dzieci - zobacz, czy możesz ją wprowadzić w swoim klubie!

Dopasowanie oferty twojego klubu fitness do potrzeb odbiorców to klucz do sukcesu całego zespołu, a być może nawet całej sieci! Przeanalizuj bieżące potrzeby twoich klientów, sprawdź, czego dokładnie oczekują od oferty zajęć grupowych i sprawdź, czy możesz wprowadzić dedykowane zajęcia rodzinne lub dla dzieci. Zobacz nasze 4 pomysły na tego typu zajęcia!

strategie-na-wzrost-sprzedazy-karnetow-porady-dla-silowni-i-klubow-fitness

Strategie na wzrost sprzedaży karnetów: porady dla siłowni i klubów fitness

Niskobudżetowe okresy wakacyjne i zimowe to prawdziwa zmora wszystkich właścicieli siłowni i klubów fitness. Maksymalizacja zysków jest wpisana w codzienną pracę każdego managera sprzedaży. W jaki sposób zyskać stabilność finansową i jak niedużym kosztem podnieść sprzedaż karnetów na siłowni?

dziarskim-krokiem-w-nowy-rok-czyli-pomysly-na-promocje-na-silowni-w-2020

Dziarskim krokiem w nowy rok, czyli pomysły na promocje na siłowni w 2020

Listy noworocznych postanowień powoli się zapełniają. Z doświadczenia wiemy, że wiele z nich dotyczy zdrowego stylu życia oraz regularnych treningów. To dobry moment dla wszystkich klubów fitness! Jakie promocje przygotować na nowy rok, by zwiększyć odwiedzalność twojej siłowni?