Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje!

Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje! Dodano: 2020.02.11

Odchodzący klienci to nieodłączny element każdego biznesu. Również w branży fitness często-gęsto zdarza się, że dotychczasowy klient rezygnuje ze współpracy z klubem i dalej drogi się rozchodzą. Sprawdź, co zrobić, by twoi klienci byli zmotywowani i chcieli zostać w klubie, przedłużając członkostwo?

Sprawdź, dlaczego klient rezygnuje i nie chce przedłużyć członkostwa

Pozyskiwanie nowych klientów to oczywiście naturalny proces w rozbudowywaniu klubu fitness. Prawdziwa sztuka polega nie tylko na budowaniu coraz większej bazy użytkowników i sprzedaży nowych członkostw. Sęk w tym, że dzięki umiejętnym działaniom powinniśmy utrzymać również tych klientów, którzy z jakichś powodów rezygnują z naszych usług. Według badań przeprowadzonych przez Dana Kennedy’ego, istnieje 6 powodów, dla których klienci odchodzą z naszego klubu. Nie ma tutaj znaczenia wystrój czy wielkość powierzchni treningowych. Klienci odchodzą z twojego klubu ze względu na wiek lub stan zdrowia oraz z powodu zmiany miejsca zamieszkania. Odległości mają tutaj spore znaczenie. Część klientów rezygnuje z powodu zmiany zainteresowań - nie masz wpływu na to, aby utrzymać klienta, który przerzuca się na pływanie. Co więc zrobić, by zmotywować klientów i zachęcić ich do przedłużenia członkostwa?

Zobacz: Strategie na wzrost sprzedaży karnetów

Reaguj na zgłaszane problemy, by zachęcić klienta do pozostania w twoim klubie

Na pewno znasz to z doświadczenia. Część maszyn nie działa, w głównym korytarzu cieknie klimatyzacja, toaleta jest zatkana, a sprzęt na sali treningowej jest porozrzucany po całej siłowni - na recepcji pojawia się klient i zgłasza skargę. Najgorsze, co możesz zrobić, to nie reagować. Wg Kennedy’ego ok. 15% odchodzących klientów jest niezadowolona z zajęć czy usług lub zdegustowana brakiem reakcji na skargi czy zgłaszane usprawnienia. Pamiętaj, że reklamacja jest dla ciebie i twojego zespołu formą podarunku. Jeśli nie zareagujecie zmianą lub zapewnieniem o jej wprowadzeniu, nie będzie następnego zgłoszenia. Co więcej, spadnie potencjał pozyskania nowych członków klubu. W myśl zasady, że 19 na 20 klientów nie zgłasza swoich zażaleń i przekazuje negatywne informacje kolejnym 11 osobom, zlekceważone zgłoszenie może dotrzeć nawet 210 osób. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę plany sprzedażowe i perspektywę rozwoju twojej marki. Co więc zrobić, by uniknąć tego typu sytuacji?

Zachęć klienta do przedłużenia członkostwa odpowiednią obsługą klienta
jak zwiększyć sprzedaż na siłowni

Przede wszystkim ty i twój zespół musicie znaleźć sposób na postępowanie z reklamacjami oraz opracować unikatowy patent obsługi klienta. Niech to będzie tylko wasz schemat. Starajcie się witać każdego klienta po imieniu oraz przeprowadzać niezobowiązujące rozmowy typu small talk już w momencie odbierania kluczyka do szafki. Kiedy klient przygotuje się do treningu i będzie po rozgrzewce, dajcie mu profesjonalną obsługę na powierzchni treningowej. Twój klient doceni starania personelu, zwłaszcza, gdy przekroczycie jego oczekiwania. Może to być obietnica kolejnego udanego treningu lub umówienie się na kolejną wizytę. Ważne, aby zarówno trenerzy, jaki osoby z recepcji postępowały wg ustalonego schematu, a klient na pewno poprawi swoje postrzeganie o twoim klubie.

Promocje i akcje specjalne dla odchodzących klientów

Pozyskiwanie nowych klientów i promocje na start to dobry pomysł do zmotywowania osób, które nie znają twojego klubu. Odchodzący klienci również potrzebują tej motywacji i przy okazji kończącej się umowy będą rozważali tańsze alternatywy lub lepsze lokalizacje. O ile nie zmniejszysz odległości, o tyle możesz zaproponować specjalne rabaty dla klientów, którzy zdecydują się przedłużyć członkostwo. Niech to będzie miesiąc lub nawet 3 miesiące treningu całkowicie za darmo lub karnet 20% tańszy bez zmiany warunków umowy. Ty utrzymujesz dotychczasowego klienta i zyskujesz nowe polecenia, a klient nie musi zmieniać ulubionej siłowni oraz zmniejsza miesięczny koszt utrzymania karnetu. Żaden kompromis - to coś więcej! Tutaj obie strony są w pozycji wygranej, a to idealna sytuacja!



Chcesz przeczytać cały artykuł?

najnowsze-trendy-w-marketingu-online-w-branzy-fitness-jak-je-wykorzystac

Najnowsze trendy w marketingu online w branży fitness - jak je wykorzystać?

Komunikacja twojego biznesu w Internecie to kluczowy element całej strategii marketingowej. Bycie w kontakcie z potencjalnym klientem, łatwe poruszanie się po stronie oraz budowanie relacji już od samego początku. Zobacz najnowsze trendy w marketingu online i wykorzystaj je w rozwoju własnej marki.

biznes-trenera-personalnego-dlaczego-potrzebni-ci-sa-stali-klienci

Biznes trenera personalnego. Dlaczego potrzebni ci są stali klienci?

Pozyskiwanie klientów to kluczowy moment pracy w każdej branży. Gdy już zdobędziesz pierwszych odbiorców, na pewno będziesz się nimi zajmować najlepiej jak potrafisz, choć nadal będziesz generował kolejne leady. Każdy klient to inne potrzeby, inne oczekiwania i inne strategie. Dlaczego mimo bardzo dynamicznej branży potrzebni ci są stali klienci?

single-czyli-klienci-z-duzym-potencjalem-jaka-powinna-byc-oferta-dla-singli

Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli?

Potencjał ekonomiczny osób żyjących w pojedynkę jest nieoceniony i niewykorzystany. Osoby, które nie muszą dzielić swojej pensji pomiędzy członków gospodarstwa domowego, mogą pozwolić sobie na więcej przyjemności na co dzień. Jak skonstruować ofertę twojego klubu, jeśli single to klienci z dużym potencjałem?

oferta-treningowa-dla-pracownikow-biurowych-wkrotce-takze-w-twoim-klubie

Oferta treningowa dla pracowników biurowych - wkrótce także w twoim klubie!

Niezależnie od tego, czy masz duży klub fitness na szczycie biurowca, czy kameralną siłownię w zagłębiu biurowym, twoimi klientami w dużej mierze będą pracownicy biurowi. To specyficzna grupa zawodowa, która wymaga wyjątkowego potraktowania. Jaka powinna być oferta treningowa dla pracowników biurowych? Sprawdź najlepsze patenty i wypracuj własne rozwiązania.