Dlaczego klienci rezygnują z siłowni?

Dlaczego klienci rezygnują z siłowni? Dodano: 2018.06.26

Nowi klienci to nowa nadzieja dla siłowni. Nierzadko jednak zdarza się, że dobrze zapowiadający się napływ klientów po niedługim czasie osłabia się i zanika. Co więcej, nowi klienci rezygnują. Oto kilka powodów, dla których tak się dzieje.

Powody, dla których klienci rezygnują z usług siłowni

Każdy klient indywidualnie podchodzi do treningu, dlatego też powody rezygnacji z chodzenia na siłownię diametralnie się różnią. Dodatkowo, każdy klient ma indywidualne wymagania odnośnie zajęć, treningów czy pracowników siłowni. W zależności od wieku, sprawności fizycznych, celu czy motywacji treningu klient wybiera dla siebie najlepszą ofertę zajęciową. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki można wyróżnić następujące powody rezygnacji z usług siłowni:

1. Niejasny cennik

Niektóre siłownie nieprzejrzyście przedstawiają swoje cenniki. Wystarczy zapis małym druczkiem o dodatkowych opłatach na przykład w kolejnych miesiącach korzystania w ramach karnetu i klient czuje się oszukany. Każda zmiana ceny powinna być napisana taką samą wielkością czcionki. W takiej sytuacji klient wie jakie są opłaty za daną usługę i świadomie podchodzi do wyboru najlepszej oferty.

2. Nieuprzejma obsługa

Klienci przychodzący na siłownię chcą być traktowani z szacunkiem i uprzejmie. Niektórzy klienci wymagają również optymistycznej i przyjacielskiej obsługi. Te wymagania nie są skierowane jedynie do trenerów, ale także do osób rejestrujących czy nadzorujących pracę siłowni. Pozytywna atmosfera pozwala klientom na większą swobodę i mniejsze skrępowanie na siłowni. Warto pamiętać o tym, że na siłownię przychodzą też osoby z kompleksami czy z nadwagą. Ciekawskie spojrzenia personelu na osobę walczącą z nadwagą lub nieuprzejme komentarze mogą sprawić, że klient poczuje wstyd i zrezygnuje z usług siłowni.

3. Monotonne zajęcia, brak różnorodności
jak zachęcić klientów do chodzenia na siłownię

Motywacja klienta rośnie wraz z wykonywaniem nowych ćwiczeń czy planów treningowych. W sytuacji, gdy każde zajęcia wyglądają tak samo, a ćwiczenia dotyczą tych samych partii mięśniowych, trening może zacząć się nudzić. Każda nowa aktywność fizyczna to dla ćwiczącego dobra okazja do nauczenia się czegoś innego oraz do zainteresowania kolejnymi zajęciami z oferty siłowni. Proponowanie nowych zajęć klientom jest zatem dobrym sposobem na zatrzymanie ich na siłowni. Ważne, by klient wiedział, że ma możliwość skorzystania z szerokiej oferty zajęć. Wiele osób przychodzi na siłownię jedynie w celu trenowania na niej, jednak po jakimś czasie monotonne zajęcia przestają im się podobać i rezygnują. Zajęcia z pilatesu, jogi czy aerobiku mogą być dobrą odskocznią od ćwiczeń na siłowni, a tym samym sposobem na zatrzymanie klientów.

Czytaj także: Dlaczego klienci nie kupują treningów personalnych?

4. Uwarunkowania zdrowotne

Niekiedy zdarza się, że klient wciąż chce korzystać z usług siłowni, jednak zabraniają mu tego problemy zdrowotne. W takiej sytuacji siłownia nie jest bezsilna. Może zaproponować masaże lub opiekę fizjoterapeuty czy trenera personalnego. Oczywiście nie można zatrzymać klienta na siłę – jeśli nie zgodzi się na rozwiązania siłowni może zrezygnować z jej usług. Czasem jednak choroba nie pozwala klientom na żadną aktywność fizyczną. Siłowni pozostaje więc jedynie pozostawić w pamięci klienta jak najlepsze wspomnienia.

5. Niezadowolenie z efektów ćwiczeń

Do klientów siłowni często należą osoby, które idą z dużą motywacją, jednak po kilku treningach rezygnują, ponieważ nie widzą efektów. W takim przypadku warto poinformować ćwiczących, że widoczne efekty treningów to operacja długoterminowa. Osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z siłownią warto zaproponować opiekę trenera personalnego. Sprawia on, że treningi nie nudzą się, a motywacja rośnie. Dzięki usłudze trenera personalnego klient poczuje się lepiej, gdyż trener ułoży dla niej indywidualny plan treningowy. Dzięki personalnemu podejściu efekty będą widoczne szybciej.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

najnowsze-trendy-w-marketingu-online-w-branzy-fitness-jak-je-wykorzystac

Najnowsze trendy w marketingu online w branży fitness - jak je wykorzystać?

Komunikacja twojego biznesu w Internecie to kluczowy element całej strategii marketingowej. Bycie w kontakcie z potencjalnym klientem, łatwe poruszanie się po stronie oraz budowanie relacji już od samego początku. Zobacz najnowsze trendy w marketingu online i wykorzystaj je w rozwoju własnej marki.

biznes-trenera-personalnego-dlaczego-potrzebni-ci-sa-stali-klienci

Biznes trenera personalnego. Dlaczego potrzebni ci są stali klienci?

Pozyskiwanie klientów to kluczowy moment pracy w każdej branży. Gdy już zdobędziesz pierwszych odbiorców, na pewno będziesz się nimi zajmować najlepiej jak potrafisz, choć nadal będziesz generował kolejne leady. Każdy klient to inne potrzeby, inne oczekiwania i inne strategie. Dlaczego mimo bardzo dynamicznej branży potrzebni ci są stali klienci?

single-czyli-klienci-z-duzym-potencjalem-jaka-powinna-byc-oferta-dla-singli

Single, czyli klienci z dużym potencjałem. Jaka powinna być oferta dla singli?

Potencjał ekonomiczny osób żyjących w pojedynkę jest nieoceniony i niewykorzystany. Osoby, które nie muszą dzielić swojej pensji pomiędzy członków gospodarstwa domowego, mogą pozwolić sobie na więcej przyjemności na co dzień. Jak skonstruować ofertę twojego klubu, jeśli single to klienci z dużym potencjałem?

oferta-treningowa-dla-pracownikow-biurowych-wkrotce-takze-w-twoim-klubie

Oferta treningowa dla pracowników biurowych - wkrótce także w twoim klubie!

Niezależnie od tego, czy masz duży klub fitness na szczycie biurowca, czy kameralną siłownię w zagłębiu biurowym, twoimi klientami w dużej mierze będą pracownicy biurowi. To specyficzna grupa zawodowa, która wymaga wyjątkowego potraktowania. Jaka powinna być oferta treningowa dla pracowników biurowych? Sprawdź najlepsze patenty i wypracuj własne rozwiązania.