Dlaczego klienci rezygnują z siłowni?

Dlaczego klienci rezygnują z siłowni? Dodano: 2018.06.26

Nowi klienci to nowa nadzieja dla siłowni. Nierzadko jednak zdarza się, że dobrze zapowiadający się napływ klientów po niedługim czasie osłabia się i zanika. Co więcej, nowi klienci rezygnują. Oto kilka powodów, dla których tak się dzieje.

Powody, dla których klienci rezygnują z usług siłowni

Każdy klient indywidualnie podchodzi do treningu, dlatego też powody rezygnacji z chodzenia na siłownię diametralnie się różnią. Dodatkowo, każdy klient ma indywidualne wymagania odnośnie zajęć, treningów czy pracowników siłowni. W zależności od wieku, sprawności fizycznych, celu czy motywacji treningu klient wybiera dla siebie najlepszą ofertę zajęciową. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki można wyróżnić następujące powody rezygnacji z usług siłowni:

1. Niejasny cennik

Niektóre siłownie nieprzejrzyście przedstawiają swoje cenniki. Wystarczy zapis małym druczkiem o dodatkowych opłatach na przykład w kolejnych miesiącach korzystania w ramach karnetu i klient czuje się oszukany. Każda zmiana ceny powinna być napisana taką samą wielkością czcionki. W takiej sytuacji klient wie jakie są opłaty za daną usługę i świadomie podchodzi do wyboru najlepszej oferty.

2. Nieuprzejma obsługa

Klienci przychodzący na siłownię chcą być traktowani z szacunkiem i uprzejmie. Niektórzy klienci wymagają również optymistycznej i przyjacielskiej obsługi. Te wymagania nie są skierowane jedynie do trenerów, ale także do osób rejestrujących czy nadzorujących pracę siłowni. Pozytywna atmosfera pozwala klientom na większą swobodę i mniejsze skrępowanie na siłowni. Warto pamiętać o tym, że na siłownię przychodzą też osoby z kompleksami czy z nadwagą. Ciekawskie spojrzenia personelu na osobę walczącą z nadwagą lub nieuprzejme komentarze mogą sprawić, że klient poczuje wstyd i zrezygnuje z usług siłowni.

3. Monotonne zajęcia, brak różnorodności
jak zachęcić klientów do chodzenia na siłownię

Motywacja klienta rośnie wraz z wykonywaniem nowych ćwiczeń czy planów treningowych. W sytuacji, gdy każde zajęcia wyglądają tak samo, a ćwiczenia dotyczą tych samych partii mięśniowych, trening może zacząć się nudzić. Każda nowa aktywność fizyczna to dla ćwiczącego dobra okazja do nauczenia się czegoś innego oraz do zainteresowania kolejnymi zajęciami z oferty siłowni. Proponowanie nowych zajęć klientom jest zatem dobrym sposobem na zatrzymanie ich na siłowni. Ważne, by klient wiedział, że ma możliwość skorzystania z szerokiej oferty zajęć. Wiele osób przychodzi na siłownię jedynie w celu trenowania na niej, jednak po jakimś czasie monotonne zajęcia przestają im się podobać i rezygnują. Zajęcia z pilatesu, jogi czy aerobiku mogą być dobrą odskocznią od ćwiczeń na siłowni, a tym samym sposobem na zatrzymanie klientów.

Czytaj także: Dlaczego klienci nie kupują treningów personalnych?

4. Uwarunkowania zdrowotne

Niekiedy zdarza się, że klient wciąż chce korzystać z usług siłowni, jednak zabraniają mu tego problemy zdrowotne. W takiej sytuacji siłownia nie jest bezsilna. Może zaproponować masaże lub opiekę fizjoterapeuty czy trenera personalnego. Oczywiście nie można zatrzymać klienta na siłę – jeśli nie zgodzi się na rozwiązania siłowni może zrezygnować z jej usług. Czasem jednak choroba nie pozwala klientom na żadną aktywność fizyczną. Siłowni pozostaje więc jedynie pozostawić w pamięci klienta jak najlepsze wspomnienia.

5. Niezadowolenie z efektów ćwiczeń

Do klientów siłowni często należą osoby, które idą z dużą motywacją, jednak po kilku treningach rezygnują, ponieważ nie widzą efektów. W takim przypadku warto poinformować ćwiczących, że widoczne efekty treningów to operacja długoterminowa. Osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z siłownią warto zaproponować opiekę trenera personalnego. Sprawia on, że treningi nie nudzą się, a motywacja rośnie. Dzięki usłudze trenera personalnego klient poczuje się lepiej, gdyż trener ułoży dla niej indywidualny plan treningowy. Dzięki personalnemu podejściu efekty będą widoczne szybciej.



Chcesz przeczytać cały artykuł?

jak-zmotywowac-klientow-by-przedluzyli-czlonkostwo-zadbaj-o-relacje

Jak zmotywować klientów, by przedłużyli członkostwo? Zadbaj o relacje!

Odchodzący klienci to nieodłączny element każdego biznesu. Również w branży fitness często-gęsto zdarza się, że dotychczasowy klient rezygnuje ze współpracy z klubem i dalej drogi się rozchodzą. Sprawdź, co zrobić, by twoi klienci byli zmotywowani i chcieli zostać w klubie, przedłużając członkostwo?

oferta-zajec-dla-rodzin-i-dzieci-zobacz-czy-mozesz-ja-wprowadzic-w-swoim-klubie

Oferta zajęć dla rodzin i dzieci - zobacz, czy możesz ją wprowadzić w swoim klubie!

Dopasowanie oferty twojego klubu fitness do potrzeb odbiorców to klucz do sukcesu całego zespołu, a być może nawet całej sieci! Przeanalizuj bieżące potrzeby twoich klientów, sprawdź, czego dokładnie oczekują od oferty zajęć grupowych i sprawdź, czy możesz wprowadzić dedykowane zajęcia rodzinne lub dla dzieci. Zobacz nasze 4 pomysły na tego typu zajęcia!

strategie-na-wzrost-sprzedazy-karnetow-porady-dla-silowni-i-klubow-fitness

Strategie na wzrost sprzedaży karnetów: porady dla siłowni i klubów fitness

Niskobudżetowe okresy wakacyjne i zimowe to prawdziwa zmora wszystkich właścicieli siłowni i klubów fitness. Maksymalizacja zysków jest wpisana w codzienną pracę każdego managera sprzedaży. W jaki sposób zyskać stabilność finansową i jak niedużym kosztem podnieść sprzedaż karnetów na siłowni?

dziarskim-krokiem-w-nowy-rok-czyli-pomysly-na-promocje-na-silowni-w-2020

Dziarskim krokiem w nowy rok, czyli pomysły na promocje na siłowni w 2020

Listy noworocznych postanowień powoli się zapełniają. Z doświadczenia wiemy, że wiele z nich dotyczy zdrowego stylu życia oraz regularnych treningów. To dobry moment dla wszystkich klubów fitness! Jakie promocje przygotować na nowy rok, by zwiększyć odwiedzalność twojej siłowni?