Co wpisać w koszty w branży fitness?

Co wpisać w koszty w branży fitness? Dodano: 2018.05.29

Nie bez przyczyny mówi się „reklama dźwignią handlu”. Jest ona jednym z podstawowych wydatków siłowni i klubów fitness. Zobacz, jak skuteczniej trafiać do klientów docelowych. Poznaj czynniki determinujące charakter reklamy.

Dlaczego reklama siłowni jest tak ważna?

W naszym kraju funkcjonuje około czterech tysięcy prywatnych klubów fitness i siłowni. Zdecydowaną większość stanowią małe i średnie ośrodki, choć wciąż zwiększa się liczba sieciówek. Poszarpany i fragmentaryczny rynek w dużej mierze wymusza na właścicielach indywidualne podejście do klienta, a co za tym idzie – spersonalizowane reklamy. Co ważne, wzrasta także liczba osób zainteresowanych zdrowym i aktywnym stylem życia. Dzięki temu siłownie i kluby fitness poszerzają swój zasięg. Reklamy dostosowane do zindywidualizowanych klientów pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. W tym kontekście istotne znaczenie ma wysoka pozycja w wyszukiwarkach.

Branża fitness najbardziej obecna w dużych miastach

Głównymi ośrodkami siłowni i klubów fitness są duże miasta m.in. Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Kraków. Mieszkańcy tych aglomeracji mają szeroki wybór miejsc związanych z fitnessem. Te informacje wyciągnięto dzięki badaniom popularnych fraz związanych ze sportem i zdrowym stylem życia wpisywanych w wyszukiwarki. Wśród sformułowań znalazły się m.in. „crossfit”, „fitness”, „zumba”, „pole dance”, „siłownia” czy „aerobik”. Okazało się, że oferta klubów fitness i siłowni w dużej mierze ma charakter sezonowy. Przykładowo, internauci najczęściej wyszukiwali frazę „zumba” w okresie wiosennym i jesiennym. W innych okresach odnotowano słabsze zainteresowanie tą formą aktywności fizycznej. Dzięki badaniom możliwe było również sprawdzenie lokalizacji danej dyscypliny sportowej. Dla zumby największa liczba zwolenników zamieszkuje zachodnią Polskę (szczególnie województwo lubuskie). Crossfit jest popularny na Opolszczyźnie, natomiast zainteresowanie fitnessem w ogóle wzrasta na początku roku oraz w okolicach września. Frazę „fitness” chętnie wyszukują mieszkańcy Dolnego Śląska, Mazowsza oraz Małopolski.

Zobacz: Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Lokalizacja określa ceny reklamy
Co wpisać w koszty branża fitness reklama

Trendy sezonowe pozwalają na skuteczne skoncentrowanie się na tym, co w danym okresie interesuje potencjalnych klientów. Ważne jest także rozmieszczenie geograficzne – w ten sposób można celniej trafić do zainteresowanych. Te czynniki mają także wpływ na ceny reklam. Przykładowo kliknięcie w reklamę po frazie „zumba” jest prawie dwukrotnie droższe w Krakowie niż w Poznaniu. Warto zatem skupić się na reklamie, która trafi do właściwego klienta. Klienci podczas wybierania siłowni lub klubu fitness najczęściej korzystają z przeglądarek internetowych. Przede wszystkim skupiają się na własnym terenie geograficznym. W tym przypadku należy więc zadbać o to, by udało się odnaleźć twoją siłownię lub klub fitness przy użyciu frazy „siłownia + nazwa miasta”. Pamiętaj także o rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Postaraj się zamieścić własną reklamę także dla takiego odbiorcy – szczególnie w aplikacjach dotyczących zdrowego stylu życia i sportu.

Nie czekaj – reklamuj się!

Skuteczna reklama pozwala na zdecydowane zwiększenie szans własnej siłowni lub klubu fitness na rynku. Warto zatem zainwestować w marketing, szczególnie internetowy. Prowadzenie siłowni lub klubu fitness może być dochodowe. Niezbędne jest jednak do tego doskonałe i logiczne rozplanowanie wydatków i kosztów. Właściciele starają się oszczędzać pod wieloma kątami np. przy zakupie sprzętu czy wyposażenia. Reklama jest jednak elementem, którego nie warto wykluczać z kosztów. Konkurencja nie śpi, dlatego żeby zaistnieć w branży fitness konieczne jest spersonalizowane dotarcie do klienta.


Nie wiesz jak się samodzielnie za to zabrać? Zgłoś się do nas! :)

Czytaj także: Dlaczego klienci rezygnują z siłowni?


Chcesz przeczytać cały artykuł?

co-nalezy-zrobic-w-sytuacji-gdy-klient-ma-wypadek-na-silowni

Co należy zrobić w sytuacji, gdy klient ma wypadek na siłowni?

Podczas treningu na siłowni często dochodzi do urazów i kontuzji. Zazwyczaj takie incydenty nie należą do poważnych. Czasem jednak zdarza się, że klient siłowni ucierpi znacznie mocniej. Co siłownia/klub fitness może zrobić w takiej sytuacji?

jak-zarabiac-na-prowadzeniu-silowni-lub-klubu-fitness

Jak zarabiać na prowadzeniu siłowni lub klubu fitness?

Założenie klubu fitness/siłowni to jedno, uzyskiwanie dochodu – to drugie. Zobacz, w jaki sposób uzyskać dochodowość własnego biznesu.

ile-kosztuje-chodzenie-na-silownie

Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Rodzaj wybranego karnetu zależy od zawartości portfela ćwiczącego. Nie trzeba mieć jednak milionów na koncie, by korzystać z dobrodziejstw siłowni. Zobacz, co oferują siłownie i kluby fitness i ile kosztuje taka przyjemność. Przedstawiamy wam kilka wariantów chodzenia na siłownię – ekonomiczny, optymalny i premium.

zapisy-online-na-zajecia-sportowe-dla-silowni-klubow-fitness-i-trenerow

Zapisy online na zajęcia sportowe dla siłowni, klubów fitness i trenerów

Marketing internetowy stał się podstawą skutecznej reklamy treningów personalnych i zajęć sportowych. Niemal 90% klientów w pierwszej kolejności szuka trenerów i instruktorów właśnie w internecie. Wprowadzenie zapisów online jest więc bardzo dobrą inwestycją w promocję własnych usług.

{