Co wpisać w koszty w branży fitness?

Co wpisać w koszty w branży fitness? Dodano: 2018.05.29

Nie bez przyczyny mówi się „reklama dźwignią handlu”. Jest ona jednym z podstawowych wydatków siłowni i klubów fitness. Zobacz, jak skuteczniej trafiać do klientów docelowych. Poznaj czynniki determinujące charakter reklamy.

Dlaczego reklama siłowni jest tak ważna?

W naszym kraju funkcjonuje około czterech tysięcy prywatnych klubów fitness i siłowni. Zdecydowaną większość stanowią małe i średnie ośrodki, choć wciąż zwiększa się liczba sieciówek. Poszarpany i fragmentaryczny rynek w dużej mierze wymusza na właścicielach indywidualne podejście do klienta, a co za tym idzie – spersonalizowane reklamy. Co ważne, wzrasta także liczba osób zainteresowanych zdrowym i aktywnym stylem życia. Dzięki temu siłownie i kluby fitness poszerzają swój zasięg. Reklamy dostosowane do zindywidualizowanych klientów pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. W tym kontekście istotne znaczenie ma wysoka pozycja w wyszukiwarkach.

Branża fitness najbardziej obecna w dużych miastach

Głównymi ośrodkami siłowni i klubów fitness są duże miasta m.in. Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Kraków. Mieszkańcy tych aglomeracji mają szeroki wybór miejsc związanych z fitnessem. Te informacje wyciągnięto dzięki badaniom popularnych fraz związanych ze sportem i zdrowym stylem życia wpisywanych w wyszukiwarki. Wśród sformułowań znalazły się m.in. „crossfit”, „fitness”, „zumba”, „pole dance”, „siłownia” czy „aerobik”. Okazało się, że oferta klubów fitness i siłowni w dużej mierze ma charakter sezonowy. Przykładowo, internauci najczęściej wyszukiwali frazę „zumba” w okresie wiosennym i jesiennym. W innych okresach odnotowano słabsze zainteresowanie tą formą aktywności fizycznej. Dzięki badaniom możliwe było również sprawdzenie lokalizacji danej dyscypliny sportowej. Dla zumby największa liczba zwolenników zamieszkuje zachodnią Polskę (szczególnie województwo lubuskie). Crossfit jest popularny na Opolszczyźnie, natomiast zainteresowanie fitnessem w ogóle wzrasta na początku roku oraz w okolicach września. Frazę „fitness” chętnie wyszukują mieszkańcy Dolnego Śląska, Mazowsza oraz Małopolski.

Zobacz: Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Lokalizacja określa ceny reklamy
Co wpisać w koszty branża fitness reklama

Trendy sezonowe pozwalają na skuteczne skoncentrowanie się na tym, co w danym okresie interesuje potencjalnych klientów. Ważne jest także rozmieszczenie geograficzne – w ten sposób można celniej trafić do zainteresowanych. Te czynniki mają także wpływ na ceny reklam. Przykładowo kliknięcie w reklamę po frazie „zumba” jest prawie dwukrotnie droższe w Krakowie niż w Poznaniu. Warto zatem skupić się na reklamie, która trafi do właściwego klienta. Klienci podczas wybierania siłowni lub klubu fitness najczęściej korzystają z przeglądarek internetowych. Przede wszystkim skupiają się na własnym terenie geograficznym. W tym przypadku należy więc zadbać o to, by udało się odnaleźć twoją siłownię lub klub fitness przy użyciu frazy „siłownia + nazwa miasta”. Pamiętaj także o rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Postaraj się zamieścić własną reklamę także dla takiego odbiorcy – szczególnie w aplikacjach dotyczących zdrowego stylu życia i sportu.

Nie czekaj – reklamuj się!

Skuteczna reklama pozwala na zdecydowane zwiększenie szans własnej siłowni lub klubu fitness na rynku. Warto zatem zainwestować w marketing, szczególnie internetowy. Prowadzenie siłowni lub klubu fitness może być dochodowe. Niezbędne jest jednak do tego doskonałe i logiczne rozplanowanie wydatków i kosztów. Właściciele starają się oszczędzać pod wieloma kątami np. przy zakupie sprzętu czy wyposażenia. Reklama jest jednak elementem, którego nie warto wykluczać z kosztów. Konkurencja nie śpi, dlatego żeby zaistnieć w branży fitness konieczne jest spersonalizowane dotarcie do klienta.


Nie wiesz jak się samodzielnie za to zabrać? Zgłoś się do nas! :)

Czytaj także: Dlaczego klienci rezygnują z siłowni?


Chcesz przeczytać cały artykuł?

relacje-z-klientami-w-dobie-pandemii-jak-utrzymac-karnetowiczow-na-silowni

Relacje z klientami w dobie pandemii. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni?

Kiedy na zewnątrz szaleje nieznany dotychczas wirus, kolejne decyzje rządowe ograniczają działalność m.in. w branży fitness. Problem zamrożonych karnetów dotyczy wszystkich siłowni i klubów fitness w Polsce i na świecie. Jak utrzymać karnetowiczów na siłowni i czy jakiś sposób, by okiełznać ten problem?

zamkniecie-klubu-fitness-co-dalej-czy-twoj-biznes-straci-na-pandemii

Zamknięcie klubu fitness: co dalej? Czy twój biznes straci na pandemii?

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa siłownie, kluby fitness i inne obiekty sportowe pozostają zamknięte. Trudno powiedzieć, jak długo to potrwa, tym bardziej, że liczba zachorowań cały czas rośnie. Czy twój biznes straci na pandemii i czy są sposoby, by przetrwać ten trudny okres?

planowanie-rozkladu-silowni-czyli-jak-skutecznie-rozmiescic-strefy-treningowe

Planowanie rozkładu siłowni, czyli jak skutecznie rozmieścić strefy treningowe

Decydujesz się na otwarcie siłowni lub klubu fitness? Przed tobą ogromne przedsięwzięcie - i nie chodzi o samą inwestycję, bo nakłady finansowe szybko się zwrócą po zdobyciu pierwszych klientów. Tylko jak ich zadowolić? Zobacz, jak logistycznie rozmieścić strefy treningowe w swoim klubie, tak aby treningi na siłowni przynosiły jak najwięcej korzyści, a zajęcia fitness cieszyły się dużą frekwencją.

nowinki-technologiczne-w-twoim-klubie-fitness-zobacz-co-warto-wdrozyc

Nowinki technologiczne w twoim klubie fitness. Zobacz, co warto wdrożyć!

Rozwój technologiczny i wszechogarniająca komputeryzacja dotyczą już każdej branży w gospodarce światowej. Również branża fitness może korzystać z nowości technicznych i komputerowych rozwiązań. Zobacz, jakie technologiczne ulepszenia warto wprowadzić w klubie i dlaczego akurat takie posunięcie będzie dla ciebie korzystne.