Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Wybór siłowni jest często źródłem problemów. Pod uwagę trzeba przecież wziąć tak wiele aspektów - lokalizację, ofertę, cenę... Czym jeszcze należy kierować się podczas wybierania siłowni lub klubu fitness? Tego dowiecie się w poniższym artykule.

Pisałem już o tym kilkukrotnie, że nowo powstałe kluby nie wiele różnią się ode siebie. Wszystko według jednego schematu, na podobnym poziomie. W takiej sytuacji zamiast powielać wpisy o kolejnych klubach, postanowiłem napisać kilka porad o tym na co zwrócić uwagę przy wyborze najlepszej siłowni dla siebie?

Oto moje rady, które pomogą Wam wybrać idealny klub dla siebie:

  • Odległość od pracy/domu: Jeżeli ćwiczysz od razu po pracy czy szkole warto szukać klubu w pobliżu. Jeżeli w innych porach to już zdecydowanie bliżej domu. Czterdziestominutowy dojazd na siłownie, czy stanie w korkach może skutecznie zniechęcić to wyjścia, dlatego lokalizacja jest bardzo ważna. Im bliżej tym lepiej.
  • Dni i godziny otwarcia: Tutaj sieciowe kluby postawiły poprzeczkę bardzo wysoko. Niekiedy otwarte przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Małym lokalnym siłowniom po prostu się to nie opłaca. Jeżeli trenujesz przed pracą, w weekendy czy późnym wieczorem, osiedlowa siłownia odpada. 
  • Klimat: Bardzo ważny czynnik, którego nie da się kupić i wywołać w sztuczny sposób. To ludzie oraz pracownicy go tworzą. Komfort ćwiczeń w miejscu w którym zwyczajnie dobrze się czujemy jest bardzo ważny. Żyjąc w ciągłym stresie i pędzie, warto wybrać miejsce w którym zmęczycie się fizycznie, ale wypoczniecie psychicznie. Często małe osiedlowe siłownie mają ten charakterystyczny nastrój co powoduje, że pomimo innych niedogodności wybierzemy to własnie miejsce. 
  • Sprzęt: Ja wywodzę się, ze starej szkoły i używam głównie wolnych ciężarów. Nie potrzebuje miliona specjalistycznych sprzętów aby zrobić dobry trening. Niemniej jednak lubię jak siłownia jest dobrze wyposażona. Nowy, pozornie dobry sprzęt czasem okazuje się zwykłym szmelcem. Najgorsze są maszyny "do wszystkiego", które jak transformers przerabiają się i można na nich trenować wszystkie grupy...W rzeczywistości nie nadają się do niczego... Najlepiej przyjść na próbny trening, przetrenować całe ciało, żeby zobaczyć czy czegoś nam nie brakuje oraz jakiej jakości sprzęt będzie do naszej dyspozycji. Klimatyzacja nie jest sprzętem do ćwiczeń, ale z doświadczenia wiem, że potrafi umilić trening w upalny dzień, więc warto jak jest i działa.
  • Porządek: Trenowałem w różnych miejscach i wiem, że warto zwrócić uwagę na ten aspekt. Bywałem w klubach, gdzie brzydziłem się iść pod prysznic, lub zwyczajnie nie było w nim wody! Jeżeli płacisz za karnet to należą Ci się warunki nie tylko do ćwiczeń ale również do przebrania się czy wykąpania. Dodatkowa opłata za prysznic (z tym też się spotkałem) brak zamykanych szafek czy wszechobecny brud nie mają prawa bytu wśród tak licznej konkurencji. 
  • Cena: Dla niektórych jedno z ważniejszych kryteriów. Nie każdego stać żeby zapłacić 200 zł za karnet. Niestety, żeby siłownia zwyczajnie się opłacała właścicielowi trzeba za nią płacić rozsądne pieniądze. Jeżeli wymagamy porządku, dobrego sprzętu, elastycznych godzin otwarcia itd musimy liczyć się z adekwatną do poziomu ceny. 
  • Dodatki: W dzisiejszych czasach kluby fitness w ofercie posiadają wiele więcej niż tylko sale do ćwiczeń. Często prócz samych ciężarów można skorzystać z wielu dodatkowych atrakcji jak sauna, solarium, bar/restauracja, kriokabina, squash, ścianka wspinaczkowa czy basen. Jeżeli macie czas i ochotę korzystać z tych atrakcji to warto wybrać takie miejsce. Jeżeli nie to nie ma po co przepłacać za rzeczy z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.
  • Zajęcia grupowe: Nie wszyscy lubią ćwiczyć w pojedynkę. Niektórzy chodzą jedynie na zorganizowane zajęcia grupowe. Jeżeli jesteś taką właśnie osobą to wybierz klub gdzie jest to czego szukasz. Jeżeli nie potrafisz zmotywować się w pojedynkę, klub z  bogatą ofertą zajęć grupowych to miejsca dla Ciebie.
Jak widzicie wybranie idealnego dla siebie miejsca nie jest takie łatwe. Najlepiej wypisać wszystkie potrzeby i wybrać miejsce które spełnia największą ilość kryteriów. Ważne żeby dobrze czuć się w danym miejscu, żeby pójście na trening nie kojarzyło się nam z karą. Ja już znalazłem swoje miejsce, mam nadzieję, że Wy również!
 
Widzicie siłownię na zdjęciu? Oto moje wymarzone miejsce do treningów - niestety niedostępne w naszej szerokości geograficznej :(

Źródło:Blog Kulturystyczny

Arkadiusz Szczeciński 0 11 sierpnia 2017  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

budowanie-masy-miesniowej-podstawowe-zalozenia

Budowanie masy mięśniowej - podstawowe założenia

Niezwykle popularny temat, zwłaszcza wśród mężczyzn. Kto nie chciał by mieć tak zwanej sylwetki plażowej ? Na pewno znajdą się tacy, którzy chcą być tylko szczupli ale większość mężczyzn marzy o estetycznej, umięśnionej sylwetce. Kobiety, wbrew obaw stosując trening hipertroficzny (na masę mięśniową) wcale nie urosną jak mężczyźni - ale ujędrnią ciało.

pot-wyznacznikiem-dobrego-treningu

Pot wyznacznikiem dobrego treningu?

Czy trening w wysokiej temperaturze jest skuteczniejszy? Czy stosowanie dodatkowego ubioru na trening ma sens?

przysiad-uwagi-techniczne

Przysiad - uwagi techniczne

Nie ma innego ćwiczenia, z pewnością nie na maszynach, które w taki sposób aktywuje centralny układ nerwowy, poprawia koordynację, wzmacnia układ kostny i tkanki łączne...

ile-razy-w-tygodniu-trenowac

Ile razy w tygodniu trenować ?

Bardzo istotna kwestia. Ciągle wiele osób trenuje okazyjnie raz na parę tygodniu i dziwi się, że nie ma żadnych postępów. W tym artykule przedstawię tę kwestię w dużym uproszczeniu tak aby przekazać cenne informacje osobom trenującym rekreacyjnie. Trzeba jednak zawsze pamiętać, że rekreacyjnie nie znaczy lekko !

jak-budowac-dobry-wyskok

Jak budować dobry wyskok?

Wyskok czyli składowa siły i szybkości. Istotny element dla siatkarzy, koszykarzy czy lekkoatletów. "Skoczność" daje dobry pogląd o aktualnym stanie motoryczności zawodnika. Jak pracować nad tą umiejętnością motoryczną od strony treningu siłowego.

co-sie-dzieje-po-przedawkowaniu-sterydow-anabolicznych

Co się dzieje po przedawkowaniu sterydów anabolicznych?

Wielu trenujących zażywa anaboliki w celu poprawienia efektów treningowych. Dzięki nim można przyspieszyć i zintensyfikować przyrost masy mięśniowej, wytrzymałości czy siły. W każdej suplementacji jednak ważny jest rozsądek. Stosowanie zbyt dużych ilości wspomagaczy może doprowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych. O tym, jakie są skutki uboczne przedawkowania sterydów anabolicznych przeczytacie w poniższym artykule.

kiedy-po-treningu-boli-skuteczne-sposoby-na-zakwasy

Kiedy po treningu boli – skuteczne sposoby na zakwasy

Zdarza się to zwykle dzień po intensywnych ćwiczeniach. Zakwasy, czyli zespół opóźnionego bólu mięśniowego. W jaki sposób z nimi walczyć? Oto niezawodne metody na pozbycie się zakwasów po treningu!

jakie-sa-najczestsze-przyczyny-katabolizmu-miesni

Jakie są najczęstsze przyczyny katabolizmu mięśni?

Dla aktywnych fizycznie – szczególnie tych doskonalących kompozycję mięśni – ważne role odgrywają dwa przeciwstawne sobie procesy. Mianowicie anabolizm i katabolizm. Pierwszy z nich ma bezpośredni związek ze wzrostem tkanki mięśniowej. Drugi – z jej rozpadem. Jakie są przyczyny zmniejszania się mięśni i czy naprawdę trzeba się go tak bardzo obawiać?

trening-gimnastyczny-dla-doroslych

Trening gimnastyczny dla dorosłych?

Wady postawy, zaburzenia pracy mięśni i ścięgien, słaba kondycja fizyczna… Te, i wiele więcej dolegliwości niweluje trening gimnastyczny. Już od lat szkolnych włączany jest on w lekcje wychowania fizycznego. Jak jednak sprawa ma się z dorosłymi? Otóż, na gimnastykę nigdy nie jest za późno! W większych klubach fitness znajdziemy zajęcia gimnastyczne dla dorosłych. Co możemy dzięki nim zyskać?

budowanie-masy-miesniowej-podstawowe-zalozenia

Budowanie masy mięśniowej - podstawowe założenia

pot-wyznacznikiem-dobrego-treningu

Pot wyznacznikiem dobrego treningu?

przysiad-uwagi-techniczne

Przysiad - uwagi techniczne

ile-razy-w-tygodniu-trenowac

Ile razy w tygodniu trenować ?

jak-budowac-dobry-wyskok

Jak budować dobry wyskok?

co-sie-dzieje-po-przedawkowaniu-sterydow-anabolicznych

Co się dzieje po przedawkowaniu sterydów anabolicznych?

kiedy-po-treningu-boli-skuteczne-sposoby-na-zakwasy

Kiedy po treningu boli – skuteczne sposoby na zakwasy

jakie-sa-najczestsze-przyczyny-katabolizmu-miesni

Jakie są najczęstsze przyczyny katabolizmu mięśni?

trening-gimnastyczny-dla-doroslych

Trening gimnastyczny dla dorosłych?